Slabbers De Lange Assessments
SDL Assessments
Met een geschiktheidsonderzoek als aanvulling op de sollicitatieprocedure weet je zeker dat je de juiste secretaresse aanneemt.
Je hebt al een aantal gesprekken gehad met de potentiële nieuwe collega en een eerste indruk gekregen van de geschiktheid van de kandidaat. Toch wil je graag weten of de skills en de persoonlijkheid van de potentiële nieuwe collega overeenkomen met de bedrijfscultuur van je organisatie. Dan is een geschiktheidsonderzoek een mooie aanvulling voordat je overgaat tot het aannemen van de juiste management assistent of secretaresse. Slabbers De Lange helpt bij dit geschiktheidsonderzoek met de SDL Assessments voor secretaresses en managementassistenten.
Assessments voor secretaresses en managementassistenten
Kies je voor SDL Assessments voor secretaresses tijdens een sollicitatieprocedure? Dan kies je voor een beproefd instrument van een ervaren derde partij. Zowel de organisatie als de kandidaat ontvangen begeleiding van een partij die het ondersteunende vak door en door kent. En een partij die actuele kennis heeft over de ontwikkelingen en behoeften in het vak.
Met het assessment bepalen we in hoeverre wordt voldaan aan de wensen en eisen die je als organisatie stelt aan de nieuwe collega. We kijken naar de benodigde en gewenste competenties en vaardigheden, zowel de hard als de soft skills. Het assessment heeft geen voorspellende waarde op de ontwikkelingsmogelijkheden van de beoogde nieuwe collega, maar het geeft wel een extra bevestiging of
deze nieuwe collega past binnen de organisatie. Het SDL Assessment geeft je als werkgever een bevestiging of ontkrachting voor een succesvolle invulling van de functie door de juiste potentiële collega vóór het overgaan tot indienstneming.
Opbouw SDL assessmenttraject
Altijd de juiste secretaresse of managementassistent aannemen? Het SDL Assessment is dé aanvulling op de sollicitatieprocedure. Het assessmentprofiel wordt samengesteld naar aanleiding van het functieprofiel en de gewenste hard en soft skills.
Het traject kent de volgende opbouw:
- Voorbereiding en inventarisatie met als doel het assessmentprofiel vaststellen.
- Afname van het SDL Assessment.
- Bespreken van het resultaat met potentiële nieuwe collega.
- Bespreken van het resultaat met de opdrachtgever.
- Eindresultaat: de juiste collega aannemen.
Offerteaanvraag SDL Assessment
Hecht je waarde aan doordacht advies, gedegen vakkennis, discretie en zorgvuldigheid? Wij helpen je graag verder. Neem contact met ons op of vraag een offerte aan.