Servicegerichte receptionist

Slabbers De Lange Training

Servicegerichte en representatieve receptionist

Dat je als receptioniste het visitekaartje van een organisatie bent weet je. En vanzelfsprekend functioneer je als receptioniste goed, maar wat is goed? En wordt dit door alle bezoekers hetzelfde ervaren? Tijdens de training zetten we de puntjes op de i. We bespreken de ‘blinde vlek(ken)’ en bekijken of de huidige wijze van werken ook de meest efficiënte is in combinatie met het gastvrouw/heerschap. We bespreken daar-naast onderwerpen als representativiteit, omgaan met tijdsdruk en persoonlijke communicatiestijl.

Resultaat

Tijdens deze training krijg je handvatten aangereikt om een onvergetelijke en hartelijke ontvangst te geven. Je realiseert je nog eens extra dat je het visitekaartje van de organisatie bent door op correcte, persoonlijke en vriendelijke wijze gasten te ontvangen, te begeleiden of door te verwijzen. Tevens wordt uitgebreid stilgestaan bij onderwerpen als wachtmanagement, etiquette en omgangsvormen.

En hoe manage je deze wachttijden, wat zijn de verwachtingen van de gast en hoe treed je zelfverzekerd en correct op tijdens stresssituaties. Wat zeg je wel en niet wanneer je een klant naar een vergaderruimte/spreekkamer begeleidt. Uiteraard komen de (inter)nationale omgangsvormen aan bod en zorgen we dat je tot in detail voorbereid bent, zodat je je gemakkelijk en zelfverzekerd kan bewegen binnen de verschillende niveaus van relaties, leveranciers en interne klanten.

Programma

De training wordt aangeboden door de zeer ervaren SDL coach/trainer. De coach bepaalt samen met jou tijdens het intakegesprek de doelstellingen. Deze staan centraal tijdens het traject.

Tijdens de training wordt naast het leggen van een theoretische basis, intensief gewerkt aan het verbeteren van jouw vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen. De SDL-trainingen zijn actueel, gericht op eigen gedrag en praktijkgerelateerd.

In company

Slabbers De Lange biedt de training ‘Servicegerichte en representatieve receptionist’ ook in company voor jouw organisatie aan.

Een receptioniste met een headset heeft een document in haar handen

Extra informatie over de training

Duur training

Minimaal 1  bijeenkomst, al naar gelang de doelstelling.

Deelnemers

Deze training is zowel individueel als in groepsverband te volgen.

Plaats en data

Deze training kan zowel live, als via video call of in combinatie worden gevolgd.

Geïnteresseerd?

Share This